Dit's Pilates
Dit's Pilates
Top

Zwangerschaps Pilates


Wilt u informatie over de lessen zwangerschaps Pilates? Neem vrijblijvend contact op via telefoon of e-mail.

Als je zwanger bent verandert er ontzettend veel in je lichaam: fysiek, emotioneel en hormonaal. Belangrijk is om een bepaalde mate van fit- en soepelheid te behouden, zwanger zijn en de bevalling kun je vergelijken met topsport!
De methode Pilates is hier uitermate geschikt voor. Het is zacht door de ontspanning tijdens de oefeningen en het geeft je een goed besef van je eigen lichaam.

Tijdens de zwangerschap verandert je zwaartepunt, door de groei van je buik kantelt het bekken naar voren. In de Pilates les leer je hoe je de kernspieren (diepgelegen buik- en rugspieren, bekkenbodemspieren) kunt aanspannen en op die manier zelf je kindje kunt ‘dragen’ in plaats van de buik te laten ‘hangen’. Door training en een juiste lichaamshouding kan een veel voorkomende klacht zoals lage rugpijn worden voorkomen.

Door de basisprincipes goed te gebruiken kun je tijdens de zwangerschap actief blijven en zul je na de bevalling sneller herstellen. Ook na een keizersnede is het herstel van de buikspieren sneller door de verbeterde doorbloeding en training van de spieren.
ZwangerschapsPilates kun je volgen vanaf ongeveer twaalf weken tot aan het einde van de zwangerschap. De volgorde van de oefeningen is zo afgestemd dat je nooit (te) lang is eenzelfde houding, zit , ligt of staat. De lessen zijn verantwoord van opbouw en aan te passen aan een ieders gesteldheid. Immers: geen vrouw is hetzelfde, iedereen heeft een ‘eigen’ zwangerschap en ook een ‘eigen’ medische achtergrond.

Ik heb een speciale opleiding ‘Pilates voor zwangeren’gevolgd om zo zorg te kunnen dragen voor een verantwoorde training. Er is geen speciale groep/cursus maar u kunt meedoen in de reguliere lessen. De oefeningen worden waar nodig aangepast.


Voordelen van Pilates tijdens de zwangerschap:

check Een verbeterde lichaamshouding en daarmee het voorkomen van klachten zoals lage rugpijn.
check Versterkt de bekkenbodemspieren waardoor het bekken gestabiliseerd wordt en incontinentie wordt voorkomen.
check Minder last van vermoeidheid
check Je leert gericht de spieren te spannen en te ontspannen
check Bevordert het lichaamsbewustzijn
check Sneller herstel ná de bevalling, ook na een keizersnede
Mits het prettig voelt kan zwangerschapsPilates de gehele zwangerschap beoefend worden. Overleg gerust met je arts/verloskundige of zwangerschapsPilates gevolgd kan worden.
Dit's Pilates
 






Top